El ministre d'Exteriors fixa la fi de la venda del refresc per al dia 21 de desembre
El Govern assenyala que la data coincideix amb el final del calendari maia
El Govern assenyala que la data coincideix amb el final del calendari maia
Ha
començat a Bolívia el compte enrere per a la fi de la Coca-Cola, si més
no del seu consum al país, fixat per al 21 de desembre de 2012. La
decisió "estarà en sintonia amb la fi del calendari maia i serà part de
les celebracions per celebrar la fi del capitalisme i el començament de
la cultura de la vida", segons ha citat el ministre d'Afers Estrangers,
David Choquehuanca.La
declaració del canceller bolivià, ideòleg de la cosmovisió aimara - que
intenta imprimir en el pensament del Govern -, ha tingut com a escenari
el poblat religiós de Copacabana costat d'un santuari i un observatori
astronòmic pre-hispànic a la vora del Llac Titicaca, propici
per parlar d'un canvi d'època: la fi d'un període i el començament d'un
altre de bon auguri en línia amb les profecies maies i la sèrie de pel ·
lícules relacionades amb un probable i temut fi del món.
"El 21 de desembre del 2012 és la fi del egoisme, de la divisió, el 21 de desembre ha de ser la fi de la Coca-Cola, i el començament del mocochinche (refresc de préssec). Els planetes s'alineen després de 26.000 anys ", ha dit el canceller per afirmar que es tracta d'una data de gran importància per al planeta.La greu amenaça que plana sobre els addictes a la Coca-Cola ha portat ja a fer càlculs sobre els costos del dolorós canvi, però la popular beguda bandera del capitalisme té avantatges a l'hora dels preus. Una ampolla de dos litres val un equivalent a 65 centaus d'euro. En canvi, la mateixa quantitat de préssec deshidratat bullit arriba a un euro i 20 centaus.La Cancelleria ha assenyalat que la fi de la Coca-Cola ha estat més aviat un simbolisme utilitzat pel ministre Choquehuanca per destacar la terminació d'una era, com assenyala el calendari maia.Mentrestant, a Cochabamba i La Paz circulen ja ampolles de refresc de cua a base de fulla de coca, cafeïna i aigua carbonatada, i altres més internacionals com la Coca-Energy, que tenen el propòsit de guanyar mercats i desbancar la beguda que és bandera del capitalisme.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada